Difference: ExpedEc010808ca (1 vs. 2)

Revision 224 Mar 2011 - SurinyeOlarte

Line: 1 to 1

<--
-->

Eclipsi total de Sol 1 d'agost de 2008

Line: 15 to 15
Changed:

Expedició a Xina

Un equip d'astrònoms de la UB s'ha desplaçat a la Xina per a observar l'eclipsi total des de Yiwu i realitzar una retransmissió en directe a través d'aquest portal. A aquesta plana podeu llegir el diari de l'expedició.

Els cinc components de l'expedició: d'esquerra a dreta l'Eduard, l'Ana, l'Asun, la Lola i el Peter.

1 d'agost.

Esperem que hagueu disfrutat tant com nosaltres. Malgrat els nuvols i tota la tensió, la totalitat ha estat espectacular y hem aconseguit fer algunes fotos impressionants.

IMG 0050.JPG
Guau!
IMG 0053.JPG
Guau(2)
Asun 453.JPG
Fins la propera!

I... això és tot amics! L'any vinent ens veiem a Shanghai el 22 de juliol.

31 de juliol

Hola des de Yiwu, on es troba el campament des d'on veurem l'eclipsi. Desprès de dos dies a Dunhunag, al bellmig del desert del Gobi, ahir a la nit vam agafar un tren nocturn que de matinada ens ha deixat a Hami.

Asun 440.JPG
Hami: 3:35 am

El desert del Gobi ens ha deixat una forta impressió. Les antigues portes de la Ruta de la Seda, parts de la Gran Muralla, les formacions rocoses del Ya'dan, les coves de Mogao,... Han estat uns dies realment intensos i sorprenents.

Asun 441.JPG
El no res

Aquí al campament ja es respira l'ambient dels eclipsis. Mil·lers de persones pendents del temps, preparant els intruments, xerrant d'altres eclipsis... Tot i que avui el cel ha estat bastant ennuvolat les previsions per demà son bones. Esperem que així sigui.

IMG 3744.JPG
Ja hi som!

Us esperem a tots demà a partir de les 12:00!

28 de juliol

Us escrivim des del tren camí de Dunhuang.

Asun 437.JPG
Aprofitant el viatge en tren

En aquests darrers dies hem hagut de canviar els nostres plans degut a que moltes zones d'influència tibetana es troben tancades als turistes. Així no hem pugut visitar el monestir de Labrang ni la zona de Langmusi. Com alternativa hem estat uns dies a Xining (capital de la província de Qinghai), visitant el monestir de Ta'er Si.

Asun 194.JPG
Monestir tibetà de Taér Si

En aquest monestir vam descobrir com escalfen l'aigua en aquesta zona de Xina. Això si que són energies renovables!!!

IMG 3211.JPG
Un te?

Fins ara bona part del nostre itinerari a transcorregut al costat del riu Groc. El riu Grog, amb 5464 quilòmetres, és el segon riu més llargs de la Xina i un dels més llargs del món.

IMG 0139.JPG
Riu Grog???

Al seu pas per Lanzhou vam navegar per ell a la manera tradicional, en basses que fan servir pells d'ovella inflades com a flotadors.

IMG 0064.JPG
Per terra, mar i aire, camí de l'eclipsi

Per a descansar dels grata-cels típics de les grans ciutats xinesses vam anar uns dies a la reserva natural de Mengda Tian Chi. El principal atractiu d'aquesta reserva és el Llac Celestial (Tian Chi), al qual s'accedeix després de pujar prop de dos mil esglaons. El llac està ple de banderes d'oració tibetanes, tot i que en aquesta zona l'ètnia predominant és musulmana.

IMG 0172.JPG
Gaudint de les vistes al llac sagrat de Tian Chi

Durant aquest tres dies ens ha fet de conductor en Wang, que portant-nos amb la seva furgoneta a totarreu s'ha convertit per uns dies en un més del grup.

IMG 3418.JPG
De tornada a Xining desprès d'haver visitat la reserva de Mengda Tian Chi amb en Wuang

El tren des del que us escrivim a sortit aquesta matinada de Jiayuguan, l'últim emplaçament de l'imperi xinès a la ruta de la seda abans d'endinsar-se al desert. Aquí hem pogut veure per primer cop la Gran Muralla, un dels moments més esperats del viatge.

IMG 3512.JPG
Gràcies a la gran muralla es va poder desenvolupar la Ruta de la Seda

Jiayuguan, per la seva importància estratègica, compte amb una fortalessa de la dinastia Ming.

IMG 3482.JPG
Fortalessa de Jiayuguan

Ara ens estem endinsant al desert. La propera parada és Dunhuang, amb un dels conjunts de coves budistes més importants del món. D'aquí ens dirigirem a Hami, a plena zona de l'eclipsi. Sorprenentment encara no hem trobat cap referència a l'eclipsi, tot i que ahir ens vam trobar a la fortalessa de Jianyuguan amb el grup d'en Jaime Zamorano de la Universitat Complutense de Madrid que també es dirigeixen a Yiwu per veure l'eclipsi. Fins aviat!!!!!

19 de juliol

Hola des de la Xina!!! Desprès d'un llarg viatge de més de 24 hores ahir vam arribar a Xi'an, la ciutat de l'exèrcit de terracota. Afortunadament no hem tingut cap problema a la duana i tot el material per fer la retransmissi de l'eclipsi continua amb nosaltres.

Peter 011.JPG
Hola Xina!

Sens dubte aquest és un païs que et guarda una sorpresa a cada cantonada. Una de les primeres va ser trobar-nos al mig del carrer a un home amb un telescopi (i no precissament petit) muntat a sobre d'un tricicle que per 10 yuans et permetia fer una ullada a la Lluna i Júpiter.

IMG 2932.JPG
Primeres observacions astronòmiques des de la Xina.

Avui hem dedicat el dia a l'obligada visita a les excavacions de l'exèrcit de tarrecota, un impressionant conjunt de més de 6000 figures de soldats i cavalls manat conatruit per l'emperador Qin Shi Huang fa més de 2000 anys.

IMG 2970.JPG
L'exèrcit de terracota dels guerrers de Xi'an

El dinar l'hem fet amb la Tian Kaiping i el seu marit (astronoms de l'Observatori de Shanghai, ara desplaçats a Xi'an), que ens convidat a un abundòs (molt abundòs) menjar.

Peter 024.JPG
Un gran banquet amb la Tian Kaiping

Demà a la nit sortim cap a Lanzhou, des d'on visitarem el Monestir de Labrang, la petita vila de Langmusi i les gorges de Bingling-Si. Molt possiblememt durant aquests dies no podrem carregar amb nosaltres l'ordinador, així que estarem uns dies sense poder penjar noticies.